Friday, March 6, 2009

Report accuses RTÉ of pro-Lisbon bias

RTÉ’s coverage of the Lisbon treaty was heavily biased in favour of the yes side, a report carried out by an anti-Lisbon group has claimed.

The study by the Campaign Against the EU Constitution (CAEUC), claims 63% of the contributors to RTÉ news items focused on the Lisbon treaty were supporting a yes vote.

Three television programmes (Six One News, Nine News and Questions & Answers) and three radio programmes (Morning Ireland, News At One and Drivetime News) were analysed via RTÉ’s website from January 1 to June 14, 2008.

The study found that out of 510 contributors to these programmes, 320 (63%) favoured a yes vote, while 190 (37%) favoured a no vote.

No comments: